zondag 24 september 2017

Het is niet altijd zonnig tijdens een training

Spinnenwebben en natte voeten van de dauw, het is herfst!
Gelukkig was de zon de laatste dagen volop aanwezig! Het weer is zo veel beter geworden! Het is echt geen straf om bijna elke dag te trainen en om zo nu en dan een wandelingetje te maken!

We zijn alweer een paar weken verder op weg naar de marathon van Rotterdam. Over precies 28 weken mag ik mezelf aan de start zetelen van naar wat schijnt één van de mooiste marathons in Nederland te zijn. Ik ben benieuwd, het kriebelt heel erg nu elk moment de inschrijving open kan gaan. Ik betrap mezelf erop dat ik elke dag toch eventjes op de website kijk of ik niet toevallig al kan inschrijven.

Ik moet nog steeds wel wat wennen aan de nieuwe manier van trainen, maar het begint er langzaam in te slijten. De strakke tijden en hoge snelheden heb ik grotendeels losgelaten, hoewel ik soms nog steeds een beetje beteuterd kijk naar mijn statistieken op Strava. Een gemiddeld looptempo van 6:50 min/km of een fietssnelheid van gemiddeld 25km/h is toch wel een behoorlijke stap terug als je dat vergelijkt met de 5:00 min/km en 30km/h die ik in wedstrijden of trainingen wel eens haal. Maar ach, dat hoort erbij denk ik dan maar. Ik vermaak me in de tussentijd met wat typische herfstkiekjes zoals een zonsopkomst of de bomen die nu toch echt beginnen te verkleuren. Of wat dacht je van de spinnenwebben die door de ochtenddauw extra goed zichtbaar zijn? Ja, het is herfst!

Gelukkig viel er op sportgebied ook nog iets te vieren afgelopen twee weken. Twee dingen zelfs. Nu ik de tijd en de snelheid achter mij moet laten, haal ik de kleine mijlpalen uit afstand of aantal trainingen. Zo zwom ik precies een week geleden het 100km-mijlpaal voorbij en had ik afgelopen week de grens van 2000 trainingskilometers uitgezwaaid terwijl ik die voorbij liep. En dat alleen in 207! Geweldig toch wat je lichaam wel niet kan?

Over twee weken staat de Kloostervesterun op het programma, een hardloopwedstrijd die ik echt niet wil missen. Vorig jaar ben ik met een beroerde tijd een-na-laatste geworden op de 5km en dat deed behoorlijk zeer. Dat moet dus wel even veranderen natuurlijk! Eens kijken wat deze nieuwe manier van trainen voor vruchten af gaat werpen... Doe eens een gokje: wat voor tijd ga ik halen op de 5km of 10km?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten